5 BİN ARAÇ VE 15 BİN PERSONELLE VATANDAŞIN YANINDA OLDUK « GAZİANTEP RADYO ZEUGMA

27 Haziran 2026 - 00:01

5 BİN ARAÇ VE 15 BİN PERSONELLE VATANDAŞIN YANINDA OLDUK

5 BİN ARAÇ VE 15 BİN PERSONELLE VATANDAŞIN YANINDA OLDUK
Son Güncelleme :

09 Mart 2023 - 21:16

11 views

Tarım ve Orman Bakanı Prof. Dr. Vahit Kirişci,  deprem yaralarının sarılarak çok hızlı bir şekilde üretime geçilmesi gerektiğini söyledi. Hasar tespit çalışmalarının sürdüğünü belirten Kirirşçi, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarından da övgü ile bahsetti.

Tarım ve Orman Bakanı Prof. Dr. Vahit Kirişci, deprem sonrasında İslahiye ve Nurdağı’na aşevi kurulmasını gerektiren bir ihtiyaç olmadığını belirterek, “Nurdağı ve İslahiye’nin en büyük şansı, Hatay’dan, Kahramanmaraş’tan ayrılan yanı, Gaziantep Büyükşehir Belediyemizin ayakta olmasıdır. Bu büyük bir nimettir” dedi.

Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası ağır hasar alan Nurdağı ilçesinde ziyarette bulunan Tarım ve Orman Bakanı Prof. Dr. Vahit Kirişci AFAD Koordinasyon toplantısının ardından Nurdağı Kaymakamlığı’nda gerçekleşen STK ve muhtarlar toplantısında bir araya gelerek yürütülen çalışmaları anlattı.

Gaziantep’in çalışmalarını takdir eden ve destek veren herkese şükranlarını sunan Bakan Kirişci, “Burada aşevi kurmamızı gerektiren bir ihtiyaç olmadığı için seyyar mutfaklar kurmadık. Çünkü Nurdağı ve İslahiye’nin en büyük şansı Hatay’dan Kahramanmaraş’tan ayrılan yanı Büyükşehir belediyemizin ayakta olmasıdır. Bu büyük bir nimettir. Çadırların yerini artık konteynır kente buradaki prefabrik konutlara vatandaşlarımız yerleşmiş olacak” ifadelerine yer verdi.

5 BİN ARAÇ VE 15 BİN PERSONELLE VATANDAŞIN YANINDA OLDUK

Vatandaşların yarasını sarmak için büyük çaba sarf edildiğini belirten Bakan Kirişci, “5 bin araç ve 15 bin personelle depremzedelerin yanı başında olmanın gayreti içerisinde olduk. Bugün depremin üzerinden 32 gün geçti. Hamdolsun o ilk günde yaşadıklarımızın çok şükür bugün geride bırakmış durumdayız. 40 bin nüfuslu 1978 vatandaşını enkaz altında şehit vermiş Nurdağı’mızın gerçekten tükenmiş olduğu noktayı buradaki bu hareketliliği gördüğümde çok mutlu oldum” dedi.

Hızlı bir şekilde tarımsal üretime dönülmesi gerektiğini vurgulayan Kirişci, Tarım ve Orman Bakanlığının yaptığı çalışmalara değinerek şu sözlerle devam etti: “Çok hızlı bir şekilde üretim faaliyetlerini de burada bizi ilgilendiren kısmı itibari ile tarımsal üretime bir an önce dönmemiz gerekiyor. Bu çerçevede hayvanları telef olan vatandaşlarımızın tespiti adına çalışmalarımız hızla devam ediyor. Traktör makineye ilişkin tespit çalışmaları aynı şekilde sürüyor. Hayvanlarımızın barındığı ahırlar, ağıllar, kümesler bunlar zarar gördüyse tespit ediliyor. Buna ilişkin il müdürlüğümüz, ilçe müdürlüğümüz bu çalışmaları yapıyorlar. Biz vatandaşımıza toplamda 15 bin ton ücretsiz yem dağıttık. Bunun bin 500 tona yakın kısmını Gaziantep’imize gönderdik ve çadırlar gönderdik.”

Afet sonrası Türkiye genelinde 13 milyar 836 milyon, afetin yaşandığı illerde ise 3.4 milyar liralık destek sağlandığını açıklayan Bakan Vahit Kirişci, “Afet nedeniyle tüm Türkiye’de çiftçilere yönelik destekleme ödeneklerimizi öne çektik. Bu süreçte 13 milyar 836 milyon liralık destek ödemesi çiftçilerin hesabına geçildi. Sağlanan bu 3.4 milyar lirası 11 ilimize ait ve 318 milyon lirası da Gaziantep’e ait. 382 milyon liralık ödeme de Gaziantepli çiftçilerimizin hesabına geçmiş oldu” ifadelerini kullandı.

“1,5 MİLYAR LİRALIK HAYVAN YEMİ DESTEĞİ SAĞLADIK”

Depremin yaşandığı 11 ilde hayvan yemi noktasında yapılan destekleri de açıklayan Bakan Kirişci, “Deprem bölgesindeki 11 ilimiz için hayvancılarımızın hayvanlarını yemlemede bir sıkıntısı olmasın diye 1 buçuk milyar liralık da bir destekleme daha gündeme getirdik. Sağlanan bu yem desteğiyle birlikte de 11 ile dağıtılan 3.4 milyar liralık destek yuvarlak rakamla 5 milyar liraya çıkmış oldu” şeklinde konuştu.

“TARIM TOPRAKLARINA LÜTFEN SADECE TARIMSAL ÜRETİM İÇİN BAKALIM”

Konuşmasında Türkiye’nin bir deprem ülkesi olduğunun unutulmaması gerektiğini ve tarım alanlarının sadece tarım için kullanılması gerektiğini ifade eden Bakan Kirişci, “Bizler de vatandaş olarak fay hatlarından uzak durmaya özen gösterelim. Sıvılaşma kabiliyeti yüksek olan alüvyon tabakalardan uzak duralım. Tarım topraklarına lütfen sadece tarımsal üretim için bakalım. Burada üreticilerimize de sesleniyorum. Ahırlarınızı, ağıllarını, kümeslerinizi ve silolarınızı tarım alanları üzerine yapmayalım. Tarım alanları tarımsal faaliyetler için Allah’ın bize bahşettiği alanlardır. Depremler istenmez ama deprem olan coğrafyalardadır bereketli topraklar. Bu bereketli topraklar da milyonlarca yıldan beri oluşan depremlerin bir sonucu ve bize Allah’ın bir ikramıdır. Ovayı ova için kullanalım. Dağları da yerleşim için kullanalım. Altında işyeri ütünde ev yapmayalım. Kültürümüze baktığımızda bir tane dahi ecdattan kalan evde altında işyeri göremezsiniz. Biz bunları hep görmezden geldik, sırtımızı döndük. Artık bu memleketin deprem memleketi olduğunu unutmayalım” diye konuştu.

Nurdağı’ndaki toplantıya, Bakan Kirişci’nin yanı sıra Koordinatör Vali Osman Bilgin, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Tarım ve Orman Bakan Yardımcısı Nihat Pakdil ile muhtarlar, STK temsilcileri ve vatandaşlar katıldı.

YORUM YAP

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.